Hulpluchtvering voor een Toyota Hilux
De Vb-SemiAir hulpluchtvering van Trapmann Air Suspension maakt het mogelijk de vering, binnen bepaalde grenzen, handmatig in te stellen. Bij Toyota Hilux met bladveren wordt een luchtbalg gemonteerd tussen chassis en achteras. Deze luchtbalg ondersteunt de bestaande bladveer.
Via een bedieningspaneel en een kleine compressor in de bestuurdersruimte, kan de bestuurder de lucht links/rechts afzonderlijk manueel bijregelen. u regelt alles zelf manueel.
Enkele voordelen van hulpluchtvering op de Toyota Hilux
- vermindering scheefhangen/overhellen van het voertuig in beladen toestand
- optimalisatie van het rijcomfort
- betere wegligging en dus veiliger
- geen onderhoud
- eenvoudige bediening via 2 schakelaars
Veelgestelde vragen
Wat zijn de voordelen van luchtvering tov standaard vering?
– beter rijcomfort in alle omstandigheden
– veel veiliger wanner het voertuig in beladen toestand rondrijdt
– automatisch wegwerken van overhellen van het voertuig
– via de afstandsbediening kan u de hoogte aanpassen zodat u bvb gemakkelijker kan in- en uitladen
– geen onderhoud aan de luchtvering
– behoud van originele garantie van de invoerder
– eenvoudig in gebruik
Kan luchtvering op elk voertuig worden geplaatst?
Neen, de producent ontwikkelt enkel systemen indien er voldoende vraag vanuit de markt is. Wel is reeds voor de meeste pick-ups, bestelwagens, combi’s en campers luchtvering ontwikkeld. Wilt u graag weten of uw voertuig voorzien kan worden van luchtvering?
Klik hier om jouw oplossing te vinden
Wat is het verschil tussen hulpluchtvering en volautomatische luchtvering?
Bij de hulpluchtvering wordt een hulpluchtkussen aan iedere kant bijgeplaatst bij de originele vering.
Deze hulpluchtvering is gelimiteerd in toepassing en heeft enkel effect wanneer het voertuig beladen is.
De sturing gebeurt manueel door de bestuurder via een bedieningspaneel gemonteerd in bestuurderstuimte.
Bij de volautomatische luchtvering wordt de originele vering (bladverring of schroefvering) volledig vervangen door een volautomatische luchtvering. Onder het voertuig wordt een compressorbox en extra drukvat gemonteerd. Elk wiel krijgt een hoogtesensor die ervoor zorgt dat de rijhoogte in alle omstangheden gelijk blijft.
Alles gebeurt automatisch, u hoeft zelf niets te doen. Via de afstandsbediening in de bestuurdersruimte kan de hoogte manueel aanpassen om zo bvb gemakkelijker in en uit te laden.
Wanneer kies ik voor een hulpluchtvering (SemiAir)?
Indien uw voertuig doorhangt in geladen toestand kan u aan de hand van een hulpluchtvering de rijhoogte links en rechts manueel bijregelen. Dit systeem is eenvoudig, goedkoop maar gelimiteerd in gebruik.
Wanneer kies ik voor een volautomatische luchtvering (FullAir)
Een volautomatische luchtvering is aan te raden als u het comfort van het voertuig in alle rijomstandigheden wilt verhogen|optimaliseren. De volautomatische luchtvering zorgt ervoor dat de rijhoogte, zowel in onbeladen als beladen toestand, steeds dezelfde blijft waardoor het rijgedrag in alle omstandigheden optimaal blijft. Om het in-en uitstappen te vergemakkelijken, kan de bestuurder dankzij de afstandsbediening zijn voertuig achteraan doen zakken.
Geeft luchtvering problemen bij de techische keuring of jaarlijkse controle?
Neen, al onze systemen voldoen aan de Europese normen. Trapmann Air Suspension zorgt voor de homologatie van de luchtvering op uw voertuig, comform de Europese Kaderrichtlijn 2007/46/EEG.
Kan ik luchtvering zelf monteren?
U kan enkel luchtvering zelf monteren indien u erkend wordt door Trapmann Air Suspension & VB Airsuspension. U dient over een geldig COP beschikken om de homologatie in orde te kunnen brengen.
Vrijblijvend advies
Elke klant heeft een op maat gemaakte auto-aanpassing nodig. Vraag ons advies over de specifieke mogelijkheden die elk automerk kan bieden en kom bij ons de oplossingen ontdekken.